Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 10 december 2010

En liten ängel!


Julen närmar sig med stormsteg och jag njuter. Jag älskar den här tiden på året. För att fira att det snart är tredje advent och att Lucia står inför dörren, så tänkte jag ge er en liten ängel.
Denna gjorde jag förra året. Hon fick en virkad klänning i bomullsgarn, bara stolpar och fasta maskor och så en liten picotudd. Inget komplicerat alls, men jag tycker om henne. Jag gjorde några med olika hårfärg. Jag tycker om tanken på änglar i juletid.

2 kommentarer:

  1. Va söt! Jag älskar änglar. Tror jag kanske lånar idén från dig :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt en!
    Och det enkla är ofta det vackraste!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera