Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 19 december 2010

Veckans UFO v 50 efter!

Ja, man kan bara konstatera att det inte hänt mycket på stickorna denna vecka. Det blir nog inte så mycket ikväll heller, för vi har konsert i Gustavsbergs Kyrka. Bach står på agendan. Det jag gjorde på veckans UFO var ju att repa upp eländet och påbörja en ny February Lady Sweater istället och jag har bara stickat ett par var sedan jag visade er bilden av mitt alster sist, så det är inte mycket att visa upp idag igen.

Nu skulle kroppen verkligen behöva en kväll i soffan med lite stickning, men det blir väl snart tid för det också. Inatt föll det ett par, tre decimeter snö över oss, så förmiddagen har gått åt till snöskottning och mer lär det bli, för snön bara fortsätter att falla. Men jag klagar inte. Det är ljuvligt vackert ute!


1 kommentar:

  1. Men nu är det inget UFO längre - det försvann vid upprepningen! Nu är det ett WIP = Work In Progress!!
    Lycka till !!!
    Och ni får ha en riktigt fin kväll i kyrkan!
    Själv ska jag på tomteparad i snöyran...! Sen blir det nog att värma sig framför brasan ikväll, och sticka.
    Behöver nysta upp en garnhärva till för att komma vidare med mitt UFO. Kanske jag gör det under dagen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera