Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 7 januari 2011

Ett par raggsockor är klara!


Nu är mina raggsockor i herrstorlek till Hjälpstickan klara. De blev klara under stickcaféet igår kväll. Jag gjorde en liten grön rand längst upp på resåren, men annars är de bara traditionellt och härligt grå. Jag hoppas att dessa ska värma någons fot nu i vinter.

1 kommentar:

  1. Kul att du hann färdigt med dem!
    För mig blev det varken stickat eller virkat igår, åkte istället skidor, skottade snö och scrappade.
    Svårt att sluta scrappa när man väl börjat...
    Har suttit nu på förmiddagen med. Vill få färdigt projekten som är på gång (jag har visst ufo:n på alla områden...). Har gjort en hel del sidor till min dotters album tidigare, några nu och några då, men hade inte rätt storlek på album hemma, nu äntligen så har jag fått tag på den storleken och sitter och sätter ihop 2007 & 2008. Har inte mer framkallat sen, tror jag...

    Idag blir det också en skidtur och middag hos föräldrarna. Ska packa med mig stickningen med, kanske blir det några varv gjorda medans man umgås!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera