Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 17 februari 2011

Veckans framsteg!

Tänk vad fort en vecka går och idag är det redan torsdag och dags för stickcafé igen! Jag får se om jag hinner vara med en kort stund idag eller hur det blir. Jag har under veckan stickat vidare på boleron. Sidsömmarna är nu sydda och jag har börjat sticka på kragen. Nu ser den plötsligt ut som ett klädesplagg och det känns uppmuntrande. Nu är jag jättemotiverad att göra den färdig, men kragen ska vara hiskeligt bred, så det lär ta en stund. I veckan har jag även jobbat en del på min My so called Scarf. Nu är det bara en fjärdedel kvar tror jag innan garnet tar slut, så det känns som om det finns en ände på det projektet också.

I helgen är det dags för en ny omgång av stickkursen på HV-skolan och jag känner mig laddad inför det. Denna gång ska det handla om spets, så det ska bli kul att fördjupa sina spetskunskaper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar