Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 18 februari 2011

Nu behöver jag lite tips ifrån er!


Hej allihopa - jag behöver lite hjälp!

Jag har detta garn liggande i min korg. Jag köpte det på Syfestivalen i höstas, men har fortfarande inte gjort något av det, för jag vet inte vad jag ska göra. Garnet är en typ av mohair, men mycket mjukare och gosigare och så är det lite så där boulce som Adeles mohair. Jag har två nystan. Först tänkte jag göra en halsduk, men så ångrade jag mig och då tänkte jag göra ett par vantar, men så ångrade jag mig igen och nu sitter jag här och tittar på ett vackert garn i en fantastisk färg och har stickkramp! Kan ni hjälpa mig och tipsa mig om något härligt mönster så blir jag glad!

4 kommentarer:

  1. En vacker sjal kanske....kram sytanten

    SvaraRadera
  2. tycker det ser ut som en varm och gosig halsduk jag. . .

    SvaraRadera
  3. En halskrage kanske.. en sån man virar nåt varv runt halsen. Det var en väldigt vacker färg på garnet.

    SvaraRadera
  4. Så en en tubkrage i en av stickaffärerna här hemma, den var stickad i liknande garn tillsammans med ett annat i samma färg/ton. Blev väldigt fint med flera olika strukturer.

    SvaraRadera