Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 22 mars 2011

Veckans UFO v 12 före!


Veckans projekt får bli ett gammalt UFO. Jag vet egentligen inte om den kvalificerar sig till att kallas UFO ens, för jag har bara stickat typ 4 cm på bakstycket. Jag vet inte ens vart jag är i mönstret, men det gör väl inte så mycket om jag får repa upp och göra en omstart. Det ska i alla fall bli en kortärmad sommarkofta i detta lite håliga mönster. Garnet är lin och jag tror att den blev liggande för att jag inte riktigt gillade att sticka i lin, men nu känner jag mig mogen för ett nytt försök. Sist jag stickade på denna var i somras tror jag. Det vore ju kul om jag gjorde den färdig, så att jag kan använda den under sommaren som kommer i alla fall.

1 kommentar:

  1. Ser verkligen spännande ut! Så sommarfräscht med kritvitt!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera