Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 25 april 2011

Hjärtekatten del 1!


Nu har jag påbörjat virkningen av hjärtekatten. Huvud, nos och ett öra är färdigt. Mönstret är enkelt att följa och får jag bara sitta ner en stund utan att bli avbruten, så är den nog färdig snart. Tanken är att man ska döpa den också och namnet som kom upp i huvudet på mig direkt var Frasse! Så detta är alltså början på min hjärtekatt Frasse. Vi får väl se om han ser ut som en Frasse när jag är klar, eller om det får bli något annat namn.

Jag fick frågan här om dagen om jag hade något mönster på en datorväska och det har jag inte. Jag vet inte ens om den jag gjorde kommer att bli bra. Jag kommer jobba vidare på att hitta en bra modell för en datorväska, för jag tycker att det skulle vara kul att ha en som var riktigt cool. Den modell jag gjorde i förra veckan har jag gjort utifrån mitt mobilfodralsmönster och det mönstret kommer jag att lägga ut till försäljning på Hildursbarnbarn.se inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar