Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 5 maj 2011

Fler grytlappar på gång!



Ännu en grytlapp är under produktion och jag har idéer om fler. Känns lite somrigt med virkade grytlappar. Något man tar med till torpet kanske. Det är roligt och jag vet att jag är väldigt insnöad på virkning just nu. Det blir lite stickat också, ska jag tillägga, men virkningen är liksom roligast just nu.

I helgen är det dags för stickkurs igen och då kommer jag säkert därifrån full av inspiration och redo att ta mig an några av mina pågående stickprojekt också. Det är sista gången på grundkursen och det har varit så himla roligt och lärorikt. Jag har anmält mig till fortsättningskursen i höst, så det är bara att hoppas att man kommer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar