Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 23 maj 2011

Veckans UFO v 21 före!


Denna vecka ska jag ta tag i ett riktigt somrigt projekt. Jag ska sticka vidare på min linkofta. Jag har gjort ett bakstycke och någon decimeter på ena framstycket. Den ska ju bli kortärmad, så jag tänker att om tiden bara är med mig, så borde jag kunna slutföra detta projekt denna vecka, eller åtminstone komma väldigt nära att hinna slutföra det. Vi får se hur det går. Här är den senaste bilden, som togs på framstycket för några veckor sedan.

This will be my project for this week. It is a cardigan knitted in linen. I have already knitted almost half of the cardigan. It will have short sleeves, so I believe I can finish it already this week. You will find out on Sunday how that went. The picture was taken a few weeks ago which was the last time I knitted on it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar