Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 20 juni 2011

Gigantiska stickor!

Jag gillade den här koftan, som jag hittade hos 365 saker du kan sticka & virka. Det är ett dropsmönster och jag har en massa svart mohairgarn som jag tänkte jag skulle använda till denna modell.
När jag hade läst igenom mönstret, så insåg jag att jag måste införskaffa gigantiska stickor nr 20...Ni fattar ju själva. Det kommer att kännas som om jag stickar med kvastskaft! Men jag tror att modellen kan bli ganska cool. Som av en händelse råkade jag få med mig två garnnystan hem också. Jag vet inte hur det gick till, men det var fort gjort! Det blev ett nystan Crazy Zauberball, ett garn som jag tänkt prova länge nu, men som det inte blivit av att jag testat. Samt ett nystan Noro Kureyon Sock Yarn. Båda dessa varianter är faktiskt nya för mig. Hade tänkt att fota garnerna tillsammans med mina gigantiska stickor, men tji fick jag, för batteriet på kameran var slut. Vi får hoppas på bättre fotolycka en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar