Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 25 juli 2011

En regnig måndag!


Jag är tillbaka hemma efter en helg på Herräng Dance Camp. Jag har tillsammans med maken varit där på en nybörjarkurs i Lindy Hop. Det var så kul! Vi har lärt oss massor. Kroppen är lite seg och huvudet är fullt av ny kunskap. Det var roligt att dansa och enormt skoj att se de riktigt avancerade dansarna svänga runt på dansgolvet. Ingen stickning, ingen virkning på hela helgen. Så igår kväll var jag tvungen att färdigställa en påbörjad grytlapp för då kliade det i fingrarna. Denna är virkad i Järbos Soft Cotton och det gick åt ungefär ett nystan lila och så hade jag en restsnutt, som jag använde till de turkosa delarna. Det är otroligt svårt att forma figurer eller bokstäver när man virkar, för man får inte en lika skarp kant som när man stickar, men med hjälp av några smygmaskor runt själv hjärtat, så blev formen tydligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar