Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 27 juli 2011

Resestickning!


Idag har vi haft en sån där underbar sommardag igen. Vi packade ihop matsäck och stack ut med båten hela familjen och dagen har varit fylld av sol och härliga bad. Men man kan ju inte åka på utflykt utan att ta med sig en stickning. Jag har så många projekt som ligger, men antingen är de för stora att ta med eller så har de legat så länge att jag inte riktigt vet om eller hur jag ska gå vidare med dem, så jag fick helt enkelt påbörja en ny stickning. Hahaha! Man får inte vara dum om man vill hitta ursäkter för att påbörja nya projekt. Nu efter sommaren, så får jag påbörja en ny rensa-upp-bland-projekten-aktivitet, för annars kommer den där UFO-högen växa till oönskade höjder.

Hur som helst, det som jag påbörjade idag, var ännu en traveling woman. Jag har stickat en sådan för drygt ett år sedan, men då gjorde jag den i ett fint garn som hade silke i sig och den färdiga sjalen fick sedan min svärmor. Nu ska jag göra en ny och denna gång är garnet Noro Kureyon Sock Yarn. Garnet har en skön färmix och så varierar även garnet i tjocklek. Garnet är spunnet olika hårt, vilket gör att det ibland är väldigt tunnt och ibland ganska tjockt. Jag gillar den effekt som detta skapar i stickningen.

1 kommentar:

  1. Vi har också haft härligt väder i dag. Din stickning verkar intressant.

    SvaraRadera