Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 8 augusti 2011

Haruni


Medan jag väntar på att ledtrådarna ska ramla in för KAL-sjalen, så stickar jag vidare på min Haruni. Enkelt mönster, som följer en logik så man snabbt lär sig hur det ska vara och bara kan sticka på tills man nått önskad längd. Jag stickar i ett tvåtrådigt vitt ullgarn från Sätergläntan. Det känns lite hårt än så länge, men jag tror nog det går att fixa till när man blöter den när den är klar. Mönstret passar i alla fall garnet väl och det är ju en bra början.

1 kommentar:

  1. Jag vill också sticka en spetssjal, tycker du att den här passar som förstagångsprojekt? Jag tycker att den ser så fin ut.
    Sarah

    SvaraRadera