Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 7 september 2011

Kvällsjobb

Precis hemkommen från föräldramötet. Full av intryck ifrån den nya skolan. Nu är barnen i säng och lugnet lägger sig i huset. Tänkte att just nu är ett bra tillfälle att prova på att valka mina vantar. Lite läskigt är det, men det ska väl gå tänker jag. Jag har kikat lite på Tant koftas instruktioner och tänkte utgå ifrån dem när jag jobbar med vantarna. Mina ska framför allt ludda till sig och bli lite kortare än de är just nu. Bredden är jag hyfsat nöjd med faktiskt. Tror bara att garnet, det Gotländska ullgarnet från Marks & Kattens kommer vara perfekt att valka. Får vara lite försiktig så att det inte blir för mycket bara.

Kan nämna att jag igår stickade ett par varv på min Haruni. Höll på en bra stund, men varven är långa nu, så inte gick det undan precis inte. Men fint blir det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar