Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 8 september 2011

Tovade vantar

Nu har jag tovat mina vantar lite lätt. Jag ville ha de lite fastare, lite tätare och att de skulle ha en lite mer "suddig" karaktär. Detta har jag uppnått. Det var lite nervöst igår när jag skulle köra dem i centrifugen, för jag höll på att aldrig få ut dem. Tänkte att när de väl kommer ut, så kommer de vara lagom stora till ett litet barn. Men så illa var det faktiskt inte. Nu ligger de och torkar här bredvid mig. De är fortfarande fuktiga men det är ju hopplöst att få något som man tvättar torrt så här års. Det är helt otroligt fuktigt i luften.

Nästa steg blir att göra någon form av broderi på dem och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag får väl ut och surfa för att få lite inspiration. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar