Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 30 oktober 2011

En liten bit på väg.


Nu är jag verkligen i ett stim av nya projekt. Här gäller det att jag ser till att slutföra lite, om jag inte vill drunkna bland alla garnnystan och stickor. Ett av de senaste är denna vante. Jag stickar den i tunnaste Lucca Fino. (Det tar en evighet....) Den vinröda färgen är ett tweedgarn, medan det grå är utan tweedinslag. Jag har mer eller mindre precis gjort klar "gubbarna" och då skulle jag göra ökningar för tummen. Men då blev beskrivningen för svår för att jag skulle fatta vad jag höll på med när klockan närmade sig tolv på kvällen. Jag får göra ett nytt försök en annan dag helt enkelt.

Idag skissar jag på en mössa/basker. Vi får väl se om det blir något att ha eller om jag repar upp den igen när jag märker hur den sitter på till slut. Jag försöker mig på en modell som ska matcha mina vantar som jag gjorde för en tid sedan av garn jag köpt av Filtmakeriet i Kilafors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar