Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 28 oktober 2011

Flerfärgsstickning!

Jag har helt snöat in på flerfärgsstickning. Vill bara starta igång det ena vantprojektet efter det andra. Äntligen känner jag att jag börjar på till tekniken och då blir det ju så himla skoj. Jag har börjat ett vantprojekt med stickor nummer två. Det blir yttepyttesmå maskor av det. Har säkert stickat 10 varv, men har inte ens hunnit två centimeter på vanten... Jag använder Lucca Finogarn till dessa. Ett mjukt och härligt merinoullgarn. Tacksamt är det också att sticka i för det blir faktiskt jämnare än man förtjänar.

Denna vecka har dock, som så många av de senaste veckorna varit full av olika aktiviteter, så det har inte blivit många maskor stickade, men jag ska ta igen det med råge, så fort jag får chansen. Kanske redan nästa vecka. Det är ju höstlov och lite lugnare på jobbfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar