Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 24 oktober 2011

Härlig dag på HV!

Vi hade en härlig dag idag på HV-skolan. Jag stickade vidare på mina vantar och hann nästan klart med mudden på vante nummer två. De blir verkligen fina. Ska fota sedan när båda vantarna är klara, så får ni se hur fina de blir. Vår lärare hade gett sig på att försöka tyda ett gammalt mönster av en halvvante, med hjälp av ett knapphändigt mönster och en bild på vantarna. Det var svårt att förstå hur det skulle bli. Med gemensamma krafter, väldigt mycket envishet och lite göra om och gör rätt, så tror jag att vi faktiskt lyckade få till ett mönster som blev hyfsat bra. Kul med annorlunda projekt tycker jag! Vi kanske inte gör så idag, men de hade klurat ut en riktigt intressant lösning. Jag blev galet sugen att sticka efter gamla mönster, så jag har tagit fram mormors gamla stickbok, för att se om jag kan hitta något där som verkar kul. Inte för att jag behöver några nya projekt. Jag har redan massor...men man får inte roligare än man gör sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar