Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 23 oktober 2011

Garntrassel!

Ni anar inte vilket garntrassel som ligger på mitt bord just nu. Jag håller på med Gotlandsvanten, men är lite osäker på om längden är/blir den rätta nu när jag påbörjat avmaskningen. När man gör en tumme av varianten instickad tråd, så är det så himla svårt att få något grepp om exakt hur vanten kommer att sitta när tummen väl är på plats. Så innan jag slutför toppen på vanten, så har jag påbörjat stickandet av tummen. Nu sitter jag med 4 nystan och 10 strumpstickor...och jag som inte ens gillar när jag bara har 5 stickor och två nystan. Nu andas jag lugnande och tar ett varv i taget och sen får vi se hur det blir. Jag har gett mig den på att en vante ska bli klar ikväll och att jag ska hinna påbörja arbetet med vante nummer två.

I morgon väntar det ytterligare en omgång av Stickresan på HV-skolan. Vår lärare har lockat med nya spännande uppgifter, så jag kanske vill prova något mer än bara denna vante. Jag skulle därför vilja ha vante nummer ett helt klar, så att jag känner att jag är nöjd med den och inte har några ytterligare frågor innan jag eventuellt utmanar mig med något annat projekt.

1 kommentar:

  1. Låter verkligen krångligt med så många stickor!!
    Men du klarar det nog!

    SvaraRadera