Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 21 oktober 2011

Mysteriesockan växer

Jag har stickat vidare på mysteriesockan. Nu är jag inne på ledtråd nr tre och gör själva foten. Jag valde att göra min randig istället för enfärgad och jag tycker det blir ganska fint. Denna del går lite fortare att sticka. När jag höll på med skaftet så tycker jag det gick lite trögt framåt, eftersom det var en mönster med lyfta maskor. Det blir inte så många centimeter i taget då, men nu känns det mer hoppfullt.


Jag stickar också vidare på den Gotländska vanten. Även den tar tid eftersom den stickas i flera färger. Jag är lite fundersam på om det kanske blir lite för vid...men jag tänker att den ju inte är världens tjockaste garn, så jag kanske kommer att behöva ha ett par tunna fingervantar under och då gör det ju inget om den är lite vid. På måndag är det stickkurs igen och jag skulle gärna ha velat sticka klart vante nummer 1 tills dess och ha påbörjat vante nummer två. Jag får ligga i lite i helgen med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar