Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 3 oktober 2011

Mysteriesocka 2011

Sticka har startat en Mysteriesocka 2011. Man får en ledtråd i veckan och mysteriestickningen startade i förra veckan, närmare bestämt den 29 september. Nu kommer nästa ledtråd den 6 oktober. Man behöver två olika sorters sockgarner ett enfärgat och ett hand- eller flerfärgat. Jag gillar mysteriestickningar, så jag tänkte att jag skulle försöka hänga på denna gång. Visst ska väl du passa på du också! Ligger man i lite och har dubbla uppsättningar stickor, så kan man ju alltid sticka båda två sockorna parallellt. Vet dock inte om jag kommer att hinna sticka hela ledtråd 1 på två sockor till på torsdag, så vi får väl se hur jag gör. Visst låter det väl spännande! Häng på du med. Länken till mysteriestickningen hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar