Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 12 november 2011

En liten julängel!

Igår blev hon äntligen klar, min lilla julängel. Nu ska jag skriva ner mönster och fixa förpackning, så att den också finns som ett litet virk-kit. Vingarna var lite kluriga att få till så att de blev bra. Men jag är jättenöjd med resultatet. I morgon, när det är ljust, ska jag försöka få till ett foto av henne och visa här. Nästa figur att klura ut blir en liten tomte. Det kan bli knepigare, för jag har inte en lika klar bild i huvudet på hur den ska se ut, men jag tror det ger sig bara jag börjar.

Idag har jag fixat lite mer grönt garn, så lövstickandet kan fortsätta. Jag är fortfarande inte helt säker på att jag är på rätt väg, men jag tror att även det ger sig under resans gång. Igår hann jag väl sticka en si så där fem löv till. Men än så länge har jag bara drygt 10 stycken totalt och eftersom jag säkert kommer behöva typ 75-100 st till varje sida, så gäller det att jobba på. Ikväll har jag dessutom tänkt mig att sticka färdig mina Gotländska vantar. Jag blev nästan klar här om kvällen, men så insåg jag att det hade smugit sig in ett litet fel och då var det bara att repa upp! Himla otur.

1 kommentar:

  1. Jobbar också på mitt löv den ena sidan är nästan klar,den andra velar jag om vad jag ska göra där

    SvaraRadera