Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 13 november 2011

En spinnrock!

Jag har köpt mig en ny eller en gammal spinnrock. Den är ny för mig men det är en gammal hederlig som säkert är hundra år eller så. Nu vill jag bara kasta mig över den och provspinna. För jag har både färdigkardad ull, och ull som ska tvättas och kardas. Detta ska bli jättekul. Jag räknar med att det kommer kosta någon svordom eller två innan jag får till någon grundläggande teknik, så jag får gräva fram varenda litet uns av tålamod och kämpa på. Det blir intressant att se om jag kommer ihåg något ifrån kursen på Sätergläntan i augusti. Jag har handspunnit med slända sedan dess, men det tar sån himla tid och man blir så trött i armen av att hålla på någon längre tid. Hoppas och tror att spinnrocken ska göra spinnandet lite mer effektivt.

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Jag provade ju lite med den gamla spinnrocken på landet och den funkar jättebra. Lite träning bara. Och tålamod, som sagt...

    SvaraRadera