Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 14 november 2011

Stickresa till Halland

Idag gick Stickresan till Halland och vi har pratat om Binge-tröjor och olika Binge-mönster på mössor, vantar, muddar och sockor. Väldigt fina mönster var det och otroligt jämnt och snyggt stickade exemplar fick vi se. Denna gång har jag påbörjat arbetet med en mössa. Jag använder mig av lite restgarner som jag hade hemma, så jag stickar inte i någon traditionell färgkombination med vitt, rött och blått. Min mössa blir i huvudsak petrol och grå. Det ska till en tredje färg, men jag har inte riktigt bestämt mig för vilken färg det ska bli. Jag har ett garn som är lite vinrött, som skulle kunna passa, men jag ska gräva lite bland mina garn och se om jag hittar något annat som passar bättre.

Det där med fotografering går inte så bra just nu i och med att det endast är dagsljus ibland...jag tror ni vet vad jag menar. Hoppas vädret är på min sida i morgon, för jag har en ängel och ett par vantar och fota och visa här. Dessutom har jag ju jobbat lite vidare på lövet och det ska ju också dokumenteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar