Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 5 november 2011

Stickad barnmössa!

Vad vore livet utan restgarn? Jag har tidigare använt detta garn till barnfilt, muddar och mössa. I förrgår damp det ner en idé om en barnmössa i huvudet och ett par timmar senare eller så var den klar. Rosa, grön och vit. Kanske lite vårlik, men när vi  nu går in i höstdimman, så behöver man känna att våren inte är så långt bort.

Igår blev det dessutom en tur till Syfestivalen och lite garninköp. Nu vill jag bara stänga dörren och sätt upp en skylt. Produktion pågår. Kommer sen! Och när sen är det har jag ingen aning om, men jag skulle verkligen vilja sitta ifred och skapa en stund nu. Syfestivalen var väl ungefär som vanligt annars. En del bra, en del fint, en del trevligt och så lite skräp också. Mamma och jag gick runt en dryg timme, sedan kände vi oss nöjda och åkte hem.

2 kommentarer:

  1. Gullig mössa! Det var snabbt att hinna runt syfestivalen på en timme. Jag har bara varit en gång men det tog många timmar.

    SvaraRadera
  2. Jättegullig mössa! Å jisses, 1 timme det var snabbt, jag var där förra året, kom när de öppnad och gick när det började gå mot stängningsdags.

    SvaraRadera