Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 29 december 2011

Julklappar!

I år blev det många stickade och virkade julklappar under granen. Det gick åt 3 sjalar, 1 par vantar, 1 par sockor, 3 bokmärken, 2 disktrasor och 1 grytlapp. Det var uppskattade klappar och då blir man ju glad. Jag missade det där med att fota, men man kan ju inte komma ihåg allt heller :-) Nu har jag ett helt år på mig att fylla på förråden igen. Massor av garn har jag också gjort av med och nu börjar det faktiskt bli lite tomt i mitt garnförråd. En icke-garnnörd skulle inte tycka det, men jag tycker att det gått åt väldigt mycket garn och det börjar bli plats för nya inköp. Stackars mig... :-)

Nu laddar jag om inför nyår och nya festligheter. Lite stickat ska det väl bli också tänker jag. I nästa vecka ska jag inviga spinnrocken. Det ska bli så roligt. Nu känner jag mig så lugn och avslappnad, efter några dagars ledighet, att jag törs göra ett försök med den. Jag har ju massor av ull, både kardad och "rå", så jag vill verkligen komma igång och spinna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar