Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 28 december 2011

Mysteriesjal - ledtråd 1


Igår kom ledtråd nummer två i stickas mysteriestickning. Jag har dock inte hunnit påbörja den ännu, för igår var det annan sjalstickning på gång. Den visade sig dock bli misslyckad och jag fick repa upp allt och börja göra om. Befinner mig nu där jag började igår. Trist, men bara att göra om och göra rätt. Åter till mysteriestickningen. Mönstret är kul och jag tycker att det blir fint. Bilden visar hur den ser ut efter den första ledtråden. Garnet är Lucca Fino Tweed. Det känns som ett bra val. Med tanke på att flera sjalar gick iväg som julklappar i år, så är det lika bra att jag börjar göra mig ett nytt lager. :-)


1 kommentar: