Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 27 december 2011

Lövet del 3

God fortsättning på er allihop!


Jag har i julhelgen stickat vidare på mitt lövprojekt. Jag har nu hunnit sticka så många löv att det täcker drygt hälften av det stora lövet. Det kan vara mer men jag måste då blocka ut alla löven först och börja sy ihop dem för att få en känsla för hur många fler jag måste göra. Det har gått ganska snabbt tycker jag. Natten till annandagen fick vi strömavbrott och det har påverkat möjligheterna att sticka och blocka, men idag på eftermiddagen fick vi äntligen tillbaka strömmen, så nu är jag på gång igen. Jag fotade min lövhög i förmiddags och den känns faktiskt lite smått imponerande. Jag längtar efter att denna del av projektet ska bli klar, så att jag kan börja med nästa del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar