Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 22 december 2011

Kunde inte hålla mig!

Jag började på mysteriestickningen igår. Jag kunde inte låta bli och det ser ut att bli jättefint. Så snart jag hunnit sticka färdig den första ledtråden, så ska ni få se en bild. Men just nu får sjalen ligga och vila medan den sista julklappen görs färdig. Det kommer nog ta både dagen och morgondagen i anspråk, men man behöver ju inte känna sig julstressad för det. Det är bara att lägga den ena maskan efter den andra, så är man snart klar :-)

Just nu har vi ett väldigt tunt snötäcke ute, men de säger att det ska bli varmare och regna i morgon, så den snön kommer att försvinna. Trist när vi nu är så nära julafton. Men som jag sa till en god vän, det är mörkt nästan jämt så här års och om man sitter inne och kurar, så märker man inte om det är snö eller inte ute. Knäcken smakar fortfarande lika gott och julskinkan och sillen. Så jul blir det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar