Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 9 december 2011

Regn och rusk!

Var är julstämningen? Är det någon som har sett den? Snöstorm har de skrivit om, men jag kan tala om för er att här på Värmdö spöregnar det bara och stormar så att det skakar i rutorna. Det är lite svårt att uppbåda någon julfeeling med regnet smattrande på rutorna.

Jag stickar vantar till mamma som ska matcha mössan hon har. Det är tjockt garn, så det går ganska snabbt. Tror de blir riktigt bra faktiskt. Jag kanske skulle skriva ner mönstret så att jag kommer ihåg hur jag gjorde och så att jag kan sticka fler par. Tumvantar blir det med en slags minifläta/vriden resår. Det blir jättefint när garnet är tjockt. Garnet kommer för övrigt ifrån Island och heter Álafosslopi. Bild kommer så snart jag är klar. De ska överlämnas på lördag, och jag har bara tummarna kvar, så bild kommer med andra ord inom kort.

2 kommentarer:

  1. Här är också regn i dag. Men vi har lite vitt på marken fortfarande. Dina vantar verkar bli väldigt fina! Blir intressant att se bild!

    SvaraRadera
  2. Här är det också regn, grått och mörkt.
    Snön borta.
    Inte så juligt, nej!
    Men MYSstämning kan vi få till i alla fall!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera