Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 7 februari 2012

Kursdags!

Ikväll är det dags för mig att köra fortsättningskursen i stickning. Det ska bli spännande. Jag har laddat med lite material och lite böcker. Denna första gång ska handla om flätor, från de enklaste att bara vrida två maskor, till mer avancerade. Jag har gjort lite dokumentation kring ämnet och jag tror det ska finnas något för alla. Det är alltid lite spännande första gången, när man inte vet vilken nivå deltagarna kommer att befinna sig på. Om man är nybörjare, så är man nybörjare, men om man är lite mer avancerad, så kan spridningen bli ganska stor. Men jag känner mig laddad och ser fram emot kvällens kurs. Om bara viljan finns, så finns i alla fall en utmaning för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar