Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 4 april 2012

Vantstickning!

Det är så kallt. Solen skiner, men vad hjälper det, när det biter i kinderna och man är iskall om händerna. Idag är det t o m kallt inomhus. Jag brukar inte frysa hemma, men idag har både raggsockar och tjockkoftan åkt på och jag dricker den ena varma kaffekoppen efter den andra. Åh vad jag längtar efter värme och sommar.

Bland projekten pågår just nu lite vantstickning. Ett UFO från i vintras håller på att bli klart. Det går ganska fort när man väl kommer igång. Problemet är bara att jag är mest ute och far varje kväll, så det blir inte så många maskor stickade åt gången. Nu är jag i alla fall på gång, så jag ska väl kunna göra färdig dem på ett par dagar hoppas jag. Jag har insett att jag måste göra om lite, och ändra lite så att mitt mönster blir bättre, men på det stora hela fungerar det ganska bra.

Jag är också så glad för att jag kommit med på HV-skolans Stickning fortsättning I i höst. Jag ska gå på fredagar och det ska bli så himla roligt att få lära sig nya saker. Jag fruktade ett tag att jag skulle bli utan stickkurs till hösten, men så blev det inte. Vilken tur jag har eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar