Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

lördag 27 mars 2010

Mera påskpyssel

Nu har jag gjort lite mer påskpyssel. Jag köpte en påse små styrolitägg på Panduro. Jag klädde in dem, genom att virka runt dem. Sedan broderade jag på lite blommor med varsin pärla i mitten. Med en genomskinlig tråd gjorde jag en ögla, så att man kan hänga upp dem i påskriset. Nu har jag pysslat, barnen har pysslat med mig och i skolan. Jag tror vi får ta och köpa två påskris i år om vi ska få plats med allt.



2 kommentarer:

  1. Väldigt fina ägg! Blev sugen att göra egna i år. Använde du något mönster eller provade du dig fram?

    SvaraRadera
  2. Hej Linea,
    Mönster hade jag inget. Jag provade mig fram! Grunden är densamma som att göra en vanlig boll. Sedan fick jag lägga in något varv här och var för att få formen att gå från en boll till ett ägg!

    SvaraRadera