Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 15 juli 2010

Virkat linne


Jag har ju börjat virka ett linne av lite restgarner som jag hade i lådorna. Det är olika garner i bomull som jag använder och så provar jag lite olika mönstertekniker för att det ska bli lite roligare. Jag använder en ganska liten virknål, 3 mm, så det kommer att ta ett tag innan jag blir färdig. Virkningen är perfekt att ta med till stranden. Lätt och smidig och jag riskerar inte att tappa en massa maskor på vägen heller. Sjalarna jag håller på med i olika ullgarner, får ligga och mogna tills det kommer kallare dagar. Nu är det svalka som gäller, både i material och modeller. Men jag klagar inte på vädret. Jag älskar detta och njuter varje sekund. Detta är sommar i Sverige när den visar sig från sin bästa sida.

1 kommentar:

  1. Ser fint ut så långt. Blir spännande att se när det är klart.

    SvaraRadera