Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 24 oktober 2010

En hel hög med provlappar!

Det är resultatet efter min stickkurs denna helg. Jag tror jag har stickat närmare 20 provlappar. Jag har sett så mycket fina mönster och provat nya tekniker. Det har varit otroligt roligt och inspirerande, precis som det var sist. Förutom att man får chansen att sticka och lära sig nytt en hel helg, så lär man känna så himla många trevliga människor. Ja det är helt enkelt fantastiskt roligt! Nu sitter jag här med en hög provlappar som ska blockas och fixas till, men sen ska jag välja ut en hög som jag kan visa här på bloggen.

Veckans UFO blev ju klart redan tidigare i veckan, så det har ni ju redan sett. Nu sitter jag och funderar på vilket projekt som ska få äran att bli nästa veckas UFO.

Det bästa med gråblött väder är att man kan sitta inne, tända ljus och njuta av chansen att kura lite. Det känns viktigt att tänka på det, så att man inte blir alltför deprimerad av att det är så mörkt och grått hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar