Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

torsdag 2 december 2010

Nytt garn från Nyansera kom precis!


Hämtade posten och där låg det ett paket till mig! Nyfärgat, grönt garn från Nyansera. Man blir ju glad av sådana saker. Vilken överraskning! Jag är ju med i garnklubben, men jag hade bara glömt bort att jag skulle få en leverans i november.

Nu sitter jag och funderar på vilken sjal jag ska göra av detta Lace-garn i Alpacka. Tänker mig en rektangulär sjal denna gång. Jag har tillräckligt många trekantssjalar för tillfället och två ligger ju fortfarande som UFOn i lådan, så jag behöver ju inte dra igång ännu ett sådant projekt tänker jag. Mina funderingar går till en variant som heter Seascape Stole. Det är ett gratismönster som jag hittade på Ravelry. Tror det kommer från Knitty ursprungligen.

2 kommentarer:

  1. Den sjalen är mycket vacker. Ligger på min att göra lista framöver.

    Ses på lördag!!!

    SvaraRadera
  2. Härliga grönfärger, blir nog vackert i en sjal.

    SvaraRadera