Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 3 december 2010

Stickade mig en mössa!


Jag hade lite rosa alpackagarn som bara låg och väntade på ett projekt och otålig som jag är var jag bara tvungen att hitta något litet projekt att göra på en gång. Jag hittade ett dropsmönster på en mössa, som skulle passa garnet och så satte jag igång. Igår kväll blev den färdig. De andra mössorna har blivit för stora, men denna verkar passa mitt huvud riktigt bra. Den kanske är lite i tunnaste laget, men värmer nog lite grann i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Men alpaca brukar vara varmt. Kanske ta dubbla mössor om det ska fortsätta så här

    SvaraRadera
  2. Är den för tunn nu så blir den fin till våren!
    Vilka fina strumpor du fått färdigt!
    Och WOW! Vilken fin broderad strut du gjort!
    Jag blir riktigt sugen på att göra liknande, men NEJ - INGA nya projekt var det!!
    Denna veckan har jag väl inte ens rört något UFO... så ännu viktigare att inte skaffa nytt!

    Håller på och röjer istället. Och städar samtidigt.
    Snart är hela köket skinande blankt PLUS att där bara finns det som bör finnas där !!! OCH att jag har lagat sånt som varit i behov!
    Känns ju bara såååå skönt!
    Kämpar mig vidare i huset =)
    Och så har jag scrapbookat en del det senaste.
    Men snart är jag nog på G med UFO-högen igen!

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera