Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 27 februari 2011

Resultat efter deltävling nr 4


Man hinner inte så himla mycket stickning under en melodifestivalkväll. Nu när jag börjat få ett grepp om tekniken, så hinner jag väl ca 6 rutor under en deltävling. Inte mycket att hänga i julgran kan man tycka. Det är fel i mönstret, by the way, så det var inte så konstigt att jag fick repa upp lite där i början. Men nu struntar jag i mönstret och följer min egen logik och då går det bättre. Tycker att det blir lite tråkigt med bara slätstickade rutor hela tiden, så jag ska fundera lite kring om jag kan komma på något mönster som jag kan använda mig av på några av rutorna. Då tror jag det blir lite roligare. Men nu åker denna stickning ner i påsen till nästa lördag, då andra chansen går av stapeln.

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé med mönster i vissa av rutorna! Ska bli kul att se vad du hittar på... :)

    SvaraRadera