Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

fredag 16 september 2011

En produktiv vecka!

Det har varit en väldigt produktiv vecka när jag hunnit slutföra ett antal projekt och det känns bra. Tyvärr har inte en maska stickats på sockarna än, men det blir väl fler veckor. Jag har gjort två brudpar till, en rödhårig brudgum och en blond brud, så nu finns de i tre olika färgkombinationer, så det går bra att höra av sig och beställa ett virkkit med ett par där man kan välja mellan hårfärgen blond, brunhårig eller rött/orange. De går att beställa som två brudar eller två brudgummar också om man skulle vilja.

Jag har lagt ut mitt mönster på den gratis grytlappen på Ravelry och jag är jätteglad att ganska många faktiskt gillar den. Det är en skön känsla när någon uppskattar det man gör. Även brudparsmönstret finns på Ravelry med länk till hemsidan. Dock bara på svenska än så länge. Vet inte om jag törs våga mig på en engelsk översättning, så det får jag fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar