Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 12 september 2011

Haruni-sjalen ligger på blockning!

Vackert mönster i Harunisjalen! Nu ligger den till sig och blir blockad och fin. Skönt att göra det på en gång, annars blir det inte av.  Jag har använt ett ullgarn, som jag inte vet vart det kommer ifrån, men jag köpte det i somras på Sätergläntan. Var så sugen på att göra något i vitt och jag är jättenöjd så här långt. Hoppas jag får till en bild till i morgon.

Denna vecka ska jag lägga lite energi på mina sockor. Om jag inte kommer igång ordentligt med dem, så är jag rädd att de kommer att bli liggande ett tag. Jag hade först tänkt sticka lite på en av mina koftor som ligger och väntar, men jag sparar den stickningen till nästa vecka. Denna vecka ska jag alltså istället fokusera lite extra på sockorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar