Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

söndag 22 januari 2012

Merry del 2


Jag har tagit tag i en sjal som legat och skräpat i ett par veckor eller så. Det har varit mycket som kommit emellan och då tar det ibland emot att ta tag i en stickning igen. Hur som helst, så har jag nu i alla fall börjat sticka lite på min Merry sjal, som var en KAL som föreningen Sticka hade nu i december och januari. Igår hade jag nämligen besök av en tjej som skulle lära sig sticka för ett skolprojekt. Hon var suverän och att vara lärare till henne gick ju som en dans! Då fick jag en  massa tid över att själv sitta och sticka och då blev det så att denna sjal fick lite omsorg och jag kom en bit framåt. Jag har nu gjort klart ledtråd nummer 2. Bara att kasta sig över nästa ledtråd, så fort jag får en stund över. Så här ser den ut efter gårdagens insats. Garnet är Lucca Tweed, som är mjukt och härligt och jag gillar det jättemycket.

1 kommentar:

  1. Vilken fin färg! Mönstret också, ser ut att bli väldigt skön.

    SvaraRadera