Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

onsdag 5 januari 2011

Startitis café på FB

Temat för gårdagens stickcafé på FB var Startitis, d v s att man skulle unna sig att starta ett nytt projekt...jag ska inte göra det tänkte jag och stickade vidare på min bolero, men så tänkte jag på alla garner jag har som ligger och väntar på ett projekt och så tänkte jag på Hjälpstickan och så beslöt jag mig för att göra ett undantag. Jag började sticka ett par raggsockor i herrstorlek. Det är så kallt och så mycket snö. De stackarna som inte har någonstans att ta vägen måste frysa något fruktansvärt. En raggsocka blev klar och eftersom det är stickcafé på FB i morgon kväll igen, så hinner jag nog klar den andra då, så kan jag få väg mitt paket på fredag. Det är mest herrar som behöver stickat just nu tydligen.

Inatt har det kommit 5 cm snö till och det bara fortsätter att snöa. Det är fantastiskt, vackert och underbart, men det kan ju jag säga, som får gå in och värma mig när jag vill.

1 kommentar:

  1. Fint att sticka till behövande!
    Vi lever verkligen i överflöd och varför inte då dela med sig?!

    Jag höll mig och påbörjade INTE något nytt, även om jag helt klart blev inspirerad där inne på caféet!

    SvaraRadera