Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

tisdag 31 maj 2011

Virkade lampskärmar!

Fick en idé att göra virkade lampskärmar och nu ser ni resultatet av mitt första försök. Detta är en ganska liten lampskärm. Jag har virkat med tunt bomullsgarn och virknål nummer 2 mm. Jag hittade på mönstret vartefter och det blev ganska bra tycker jag. Provade den på en alldeles för stor lampfot, för att se hur det såg ut när den lös och det såg riktigt mysigt ut. Jag får knåpa ihop en större så att jag kan byta ut den fula lampskärmen som jag har där idag. Denna får hamna i butiken eller på marknaden i sommar.






I had an idea about doing a crocheted lamp-shade. This is only a small one, but I think it turned out really well. I have used yarn made of cotton and a really small crochet needle, 2 mm. This one will be found in the web shop or perhaps on the fair I am attending this summer.

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt fint ut när man ser maskorna i skärmen!

    SvaraRadera
  2. Wow vad häftiga de blev! :)

    Och tjohooo jag kan äntligen kommentera igen!!!

    SvaraRadera