Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 19 december 2011

Lövet...

Man går från det ena till det andra. Insåg i morse att mitt löv är överst på prioritetslistan efter julklapparna. Den 14 februari ska det vara klart och det är mindre än 2 månader bort. Min idé kommer att ta ganska mycket tid i anspråk, så det går inte att skjuta på det. Lika bra att bara dra igång och köra på. Jag har skaffat en del nytt, grönt garn, så nu hoppas jag att jag har tillräckligt för att kunna klä in lövet som jag har tänkt. Måndagar ska få bli uppdateringsdag för lövet framöver. Det blir bra, så känner jag lite press på mig att åstadkomma lite under veckorna. Just nu har jag väl gjort en si så där 10 små löv, men jag behöver säkert producera 100-150 st totalt, beroende på hur stora/små de blir. Så nu är det bara att sticka på.

1 kommentar:

  1. Ska bli så spännande att se alla löv, vi har också ett som ska bli klart.
    Vi har väl inte bestämt riktigt hur vi ska göra.

    SvaraRadera