Välkommen!

Välkommen till vår blogg som kommer att handla om handarbeten av olika slag, främst stickning, virkning och broderi, men den kan också komma att inkludera allt annat pyssel man kan tänka sig. Vi hoppas kunna inspirera dig till nya projekt.

Hildur

Hildur

måndag 2 april 2012

Tumvantar till en tjej

Jag stickade tumvantar i födelsedagspresent till makens systerdotter. Tror ni jag kom ihåg att fota dem? Nej, naturligtvis inte. Typiskt. Nåja. Jag tog ett dropsmönster på fingervantar, förlängde det och gjorde om det till tumvantar. Det blev ett ganska komplicerat flätmönster och eftersom vantarna var svarta, så kan jag inte påstå att det framträdde så där himla mycket. Snyggt blev det i alla fall och jag tror hon var nöjd.

Jag trodde det skulle kännas sent med tumvantar så här års, när vi haft så varmt och fint väder. Men idag har vi ju snö igen, så då kommer de säkert väl till pass. Kallt är det också och de lovar ingen bättring till påsk heller. Det känns därför ganska bra att göra färdig några vinterprojekt som jag har liggande denna vecka. Sommartröjan får ligga till sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar